برای ساخت محصول از کجا باید شروع کرد؟

برای ساخت یک محصول در مرحله نخست با مشاورین فنی و متخصص در همان زمینه باید مشورت کرد تا برنامه دقیقی برای تبدیل ایده شما به محصول مورد نظر تدوین شود. انتخاب مواد اولیه و انتخاب روش تولید در این مرحله مورد بررسی قرار می‌گیرد. پس از طراحی ایده، طرح از جنبه‌های مختلف امکان‌سنجی شده و در نهایت به نقشه‌ها و مدل‌های سه بعدی تبدیل می‌شود. در قدم بعدی، جزئیات طراحی مثل جنس قطعات تلرانس‌های ابعادی و سایر مشخصات فنی با توجه به عملکرد قطعات و نوع استفاده آن تعریف می‌شود تا در پروسه تولید قرار بگیرند.

مشاوران استیل رخ در کنار شما هستند تا در تمامی مراحل طراحی تا ساخت قطعات همراهیتان کنند. برای ارتباط با ما می توانید با شماره 02167265 تماس بگیرید

با ما تماس بگیرید

شما میتوانید برای مشاوره در رابطه با خدمات مشاوره و ساخت و یا ارتباط با کارشناسان مجموعه استیل رخ با شماره 02167265 تماس حاصل نمایید

صفر تا صد ساخت قطعه

  • ایده پردازی
  • طراحی صنعتی
  • مشاوره فنی با گروه مجری
  • تهیه نقشه، مدل و نمونه سازی
  • انتخاب مواد اولیه مناسب و تامین‌کنندگان
  • انتخاب روش تولید بهینه
  • تدوین فرآیند تولید و مونتاژ
  • نمونه سازی
  • طراحی بسته بندی محصول نهایی
  • تولید آزمایشی و بهبود کیفیت
  • ساخت و تولید
  • حمل و لجستیک

ساخت قطعات

تبدیل مواد اولیه به محصول مورد نظر را فرآیند ساخت می‌گویند. پس از طراحی قطعه و انتخاب مواد اولیه مورد نیاز نوبت به انتخاب روش تولید است که بر حسب نوع قطعه و کاربرد آن متفاوت می‌باشد. روش‌های ریخته گری، فورج، برش، جوشکاری و ماشینکاری از جمله روش‌های رایجی هستند که برای ساخت قطعات بکار می‌روند.

مونتاژ کردن

مونتاژ کردن یا همبندی قطعات فرآیندی است که طی آن قطعات به هم متصل شده و محصول نهایی را شکل می‌دهد. برای مونتاژ، لازم است تا فرآیندی بهینه طراحی شود و به ساده‌ترین شکل قطعات جدا از هم به محصول نهایی تبدیل شوند. تعریف ایتسگاه‌های کاری، زمانسنجی و ابزارهای خاصی که برای مونتاژ دقیق قطعات لازم است بخش‌هایی از طرح‌ریزی فرآیند است که توسط متخصصان استیل رخ قابل انجام است.

مجموعه استیل رخ با دراختیار داشتن کارگاه‌های مجهز و دسترسی به نیروهای متخصص فنی، انواع سفارشات ساخت قطعات دکوراتیو و صنعتی را می‌پذیرد. قرارگیری این مجموعه در مجاورت بازار آهن تهران با امکان تامین کلیه مواد اولیه مورد نیاز (ورق استیل، لوله استیل، پروفیل استیل، اتصالات استیل و…)و همچنین ارسال سفارشات به سراسر ایران استیل رخ را از سایرین متمایز می‌کند.
ما تلاش می‌کنیم با نهایت دقت و ظرافت و در سریعترین زمان ممکن خواسته شما را فراهم کنیم.

مراحل سفارش

استیل در صنعت

امروزه ساخت قطعات استیل به یکی از زمینه‌های مهم تولید صنعتی تبدیل شده است و به دلیل ویژگی‌های بسیار خاص استنلس استیل روز به روز در حال گسترش و توسعه است. استنلس استیل ویژگی‌های بسیار بارزی دارد که باعث می‌شود از آن در محیط‌های کاری مختلف استفاده شود. علاوه بر تمام ویژگی‌های مکانیکی، زیبایی ظاهری و جذابیت آن نیز سبب شده است تا از استیل در کاربری‌های دکوراتیو و تزئینی نیز استفاده شود. در این مطلب قصد داریم به ساخت قطعات استیل و روشهای تولید مرتبط با آن در صنعت بپردازیم. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

ساخت قطعات استیل برای استفاده در صنعت به روش‌های گوناگونی انجام می‌شود. تراشکاری، ریخته‌گری، کشش عمیق، جوشکاری، برش و خم‌کاری و … برای ساخت قطعات استیل بسیار رایج است. کاربردهای استنلس استیل به دلیل ویژگی‌های مطلوب، طول عمر بالا و زیبایی روز به روز بیشتر می‌شود. علاوه بر ساخت قطعات استیل، برای تولید لوله، پروفیل و ورق نیز از گریدهای مختلف آلیاژهای استنلس استیل استفاده می‌شود.

اما چرا ساخت قطعات استیل تا این حد مورد توجه صنعتگران قرار گرفته است. علت آن ویژگی‌هایی است که استیل را از سایر مواد فلزی متمایز می‌سازد. به طور کلی استنلس استیل یا فولاد ضد زنگ دارای حداقل 10.5 درصد کروم در ساختار خود می‌باشد. علاوه بر کروم، نیکل، مولیبدن و منگنز نیز در ساختار برخی از گریدهای استیل یافت می‌شود. استفاده از این عناصر آلیاژی سبب می‌شود که استیل دارای ویژگی‌های خاصی شود. گریدهای مختلف فولاد ضد زنگ دارای عناصر آلیاژی مختلف با مقادیر مختلفی هستند. برای مثال محتوای کروم موجود در ساختار استیل با تشکیل یک لایه اکسید غیر فعال مقاوم در برابر خوردگی، می‌تواند از استیل در برابر محیط‌های خورنده و اکسیداسیون محافظت کند. مولیبدن نیز می‌تواند سبب بهبود مقاومت در برابر ترک خوردگی تنشی شود. نیکل نیز می‌تواند قابلیت شکل پذیری استیل را افزایش دهد.

تراشکاری و فرزکاری قطعات استیل

تراشکاری و فرزکاری از عملیاتی هستند که در ساخت قطعات استیل مورد استفاده قرار می‌گیرند. باید در نظر داشت که گریدهایی از استیل که دارای محتوای کمی از گوگرد در ساختار خود هستند قابلیت ماشینکاری بهتری دارند. اما حضور گوگرد در ساختار استیل سبب افت شدید خواص مکانیکی استیل می‌شود. به همین دلیل نیز قبل از انتخاب گرید مناسب برای ساخت قطعات استیل ابتدا باید کاربری خود و ویژگی‌های مورد نیاز را بررسی کنید. استیل 304 و استیل 316 از گریدهای مقاوم در برابر خوردگی هستند که برای استفاده در صنایع شیمیایی بسیار مناسب هستند. این دو گرید قابیت ماشینکاری خوبی دارند و می‌توان از آن‌ها برای ساخت قطعات استیل استفاده کرد.

یکی دیگر از مواردی که باید برای ساخت قطعات استیل به روش تراشکاری مد نظر قرار داد، میزان کارسختی استیل است. برخی از گریدهای استیل به سرعت کارسخت می‌شوند. این گریدها قابلیت ماشینکاری ضعیفی دارند چرا که در سطح استیل، میزان استحکام بسیار زیاد می‌شود و انجام ماشینکاری را با مشکل مواجه می‌سازد.

جوشکاری قطعات استیل

جوشکاری از فرآیندهایی است که در ساخت قطعات استیل مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی جوشکاری فرایندی است که برای اتصال قطعات فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای استفاده از این روش نیاز است تا گرید استیل مورد استفاده قابلیت جوشکاری داشته باشد. برخی از گریدهای استیل قبل از جوشکاری نیاز به پیش گرم کردن دارند. اگر در حالت سرد این گریدهای استیل را جوشکاری کنید، امکان ایجاد ترک در خط جوش بسیار زیاد است. علت آن نیز میزان کربن بالا و یا سختی پذیری بالای استیل است.

در ساخت قطعات استیل به روش جوشکاری باید در نظر داشت که برخی از گریدها نیاز به فرآیند آنیل دارند. با توجه به گرید مورد جوشکاری و میزان عناصر آلیاژی دما و زمان آنیل تعیین می‌شود. هرچند که برخی از گریدها نیز نیازی به این فرآیند ندارند. به طور کلی برای ساخت قطعات استیل با جوشکاری باید این ملاحظات را مد نظر قرار داد تا قطعات تولیدی عاری از عیب و قابل استفاده باشند.

برشکاری قطعات استیل

برشکاری نیز نقش مهمی در فرآیند ساخت قطعات استیل دارد. از روش‌های مختلفی می‌توان برش استیل را انجام داد که انتخاب روش بر اساس پارامترهای فنی و امکانات در دسترس تعیین می‌شود. یکی از پارامترهای مهم برای انتخاب روش برش استیل هندسه قطعه و ضخامت آن است. یکی از مواردی که در برخی از کاربری‌ها اهمیت دارد این است که در هنگام برش استیل، دمای قطعه بالا نرود تا ریزساختار و خواص مکانیکی استیل بدون تغییر باقی بماند. برخی از گریدهای استیل با افزایش دما در اثر برش دچار افت شدید خواص مکانیکی در ناحیه برش می‌شوند و به همین دلیل برای برش این گریدها از روش‌هایی مانند واتر جت و وایر کات استفاده می‌شود. علاوه بر اینها، برای برش استیل با توجه به ابعاد و نوع قطعه‌کار از روش‌هایی مانند برش لیزر، برش با گیوتین، برش با اره نواری و برش با قیچی نیز استفاده می‌شود.

با گسترش استفاده از استیل به عنوان متریالی کارا، ساخت قطعات استیل نیز بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. یکی از ویژگی‌های بارز استیل قابلیت تولید این آلیاژها و آنطباق آنها با روش‌های مختلف تولیدی است. روش‌های مختلفی برای ساخت قطعات استیل مورد استفاده قرار می‌گیرد که بنا به هندسه قطعات و گرید استیل، روش مناسب انتخاب می‌شود. برشکاری، جوشکاری و تراشکاری از جمله روش‌هایی هستند که می‌توان از آن‌ها برای ساخت قطعات استیل استفاده کرد.

کارشناسان فروش

خانم گندمی
سرپرست بخش خدمات استیل

09385484847

داخلی 218
02167265

خانم اسماعیلی
کارشناس فروش

09128001606

داخلی 201
02167265

آقای فضلی
سرپرست فروش

09128001606

داخلی 216
02167265

خانم سمیرا گندمی
کارشناس فروش

09128001606

داخلی 207
02167265

خانم گندمی
سرپرست بخش خدمات استیل

09385484847

داخلی 218
02167265

آقای باقری
کارشناس فنی

09385484847

داخلی 205
02167265

خانم گندمی
کارشناس برش لیزر

09385484847

داخلی 218

02167265

آقای فضلی
کارشناس فروش لوله

09128001606

داخلی 216

02167265

خانم گندمی
کارشناس برش لیزر

09385484847

داخلی 218
02167265

اقای فضلی
کارشناس فروش لوله

09128001606

داخلی 216
02167265

آقای فضلی
کارشناس فروش لوله

09128001606

داخلی 216

02167265

خانم گندمی
کارشناس برش لیزر

09385484847

داخلی 218

02167265