چرا ترکیب استیل و شیشه بهترین دیزاین برای بالکن است؟

ترکیب استیل و شیشه در بالکن

ترکیب استیل و شیشه در بالکن همواره می‌تواند به‌عنوان یک ترکیب زیبا و جذاب معرفی شود. نرده بالکن ساخته شده از فولاد ضد زنگ یا همان نرده استنلس استیل امروزه به طور گسترده برای ساختمان‌های تجاری یا مسکونی استفاده می‌شود. نرده بالکن با چند ویژگی اساسی طراحی می‌شود. اول از همه زیبایی است زیرا بالکن بخشی از نمای ساختمان به حساب می‌آید. همچنین باید ایمن باشد و تا حد ممکن مانع دید ساکنان از مناظر بیرونی نشود. از طرف دیگر دوام و نگهداری آسان و کم هزینه هم از نکات مورد توجه است.

اما برای اینکه بتوانید از مزایای داشتن یک بالکن چشم‌نواز بهره‌مند شوید، لازم است تا توجه کنید که از چه مواد و متریالی برای ساخت آن می‌توانید بهره ببرید. در میان تمامی موادی که برای ساخت بالکن وجود دارد، استیل یا فولاد ضدزنگ و شیشه از جمله بهترین‌ها خواهند بود. استیل بسیار بادوام‌ است و نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارد، برای اینکه ظاهر خوبی داشته باشد، فقط نیاز به پاک کردن سریع دارد و می‌تواند تا حداقل چندین دهه دوام بیاورد. این ماده بسیار مستحکم و ایمن است و از سوی دیگر، بسیار جذاب و زیباست. ترکیب آن با شیشه بسیار هماهنگ است و اگر بالکن با نرده شیشه شفاف دارید، می توانید از یک منظره خیره کننده از خانه خود لذت ببرید. مزایای نرده استیل ضد زنگ در بالکن به‌قدری بالا است که روزبه‌روز شاهد افزایش تقاضا برای اجرای چنین بالکن‌هایی هستیم.

مزایای نرده استیل ضد زنگ در بالکنشیشه و استیل، یک ترکیب فوق‌العاده برای بالکن

چرا از ترکیب استیل و شیشه برای نرده بالکن استفاده کنیم؟

نرده بالکن ساخته شده از جنس استیل یا فولاد ضدزنگ یکی از بهترین گزینه‌ها برای ساختمان‌های مسکونی و تجاری است. فولاد ضدزنگ که با نام استنلس‌استیل نیز آن را می‌شناسید، با روند رو به رشد و به‌صورت گسترده برای ساخت‌و‌ساز مورداستفاده قرار می‌گیرد. ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد استیل در مقایسه با سایر مواد و متریال موجود، موجب شده است تا استفاده از آن در ساخت نرده و بخصوص نرده بالکن‌ها روزبه‌روز بیشتر شود.

فولاد ضد زنگ و شیشه هر دو مواد مناسب و سازگاری برای ساخت نرده بالکن هستند. فولاد زنگ نزن بادوام است و با پولیش براق و مات با کیفیتی خیره‌کننده عرضه می‌شود. مقاومت به خوردگی و استحکام استیل آن را برای استفاده در فضاهای بیرونی و داخلی ساختمان مناسب می‌سازد. نرده استیل و یا نرده استیل و شیشه با توجه به مشخصات فنی که دارد قیمت مناسبی داشته و برای ساختمان‌های امروزی انتخابی مقرون به صرفه است. همچنین از نظر هزینه نگهداری نیز شاید بتوان گفت که بهترین گزینه است.

بیشتر بخوانید :  مزایا و معایب فولاد ضد زنگ در مقابل نقره استرلینگ در جواهر سازی

بیشتر بخوانید: نکات نگهداری و تمیز کردن نرده استیل راه پله ساختمان

 

مزایای نرده استیل ضد زنگ در بالکنمقاومت بالای استیل به‌کاررفته در بالکن در برابر شرایط محیطی

مزایای استفاده از نرده استیل در بالکن

اگر شما هم در ساختمان خود یک بالکن یا تراس دارید، می‌توانید با اضافه‌کردن نرده‌های استیل، جذابیتی چند برابر به آن بدهید. پروفیل استیل و لوله استیل استفاده شده در چنین نرده‌هایی نیاز بسیار کمی به مراقبت و رسیدگی خواهند داشت. همچنین مقاومت به خوردگی و استحکام بسیار مناسب استیل موجب شده تا دوام و ماندگاری این محصولات نیز نسبت به سایر مواد بیشتر شود. اما اجازه دهید تا به برخی از مزایای استفاده از استیل و یا ترکیب استیل و شیشه در بالکن اشاره کنیم:

  • دوام بالا

استیل به‌شدت در مقابل خوردگی مقاوم است. به دلیل خصوصیات ضد زنگ و لایه محافظی که روی آن تشکیل می‌شود، دوام و ماندگاری نرده‌های استیل بیشتر از آن چیزی شده است که فکرش را می‌کنید؛ ازاین‌رو استفاده از نرده‌های استیل در فضاهای باز، یکی از بهترین گزینه‌ها است؛ چرا که استیل در برابر رطوبت، باد و باران، نور مستقیم خورشید و حتی شرایط محیطی سخت کنار دریا مقاوم خواهد بود.

  • تعمیر و نگهداری آسان

همانطور که گفتیم دوام استیل یا فولاد ضدزنگ بسیار بالا است. استیل قادر است تا در برابر نوسانات دمایی خصوصیات خود را حفظ کند و از سوی دیگر، شستشو و پاکسازری آن نیز ساده و راحت است. برای تمیز کردن استیل، می‌توانید به راحتی با یک دستمال، آب گرم و شوینده‌های دم دستی آن را به کیفیت روز اول خور باز گردانید. فولاد ضدزنگ استنلس استیل 304 برای شرایط عادی و استنلس استیل 316 در شرایط محیطی سخت، از جمله آلیاژهای استیل هستند که با کیفتی مثال زدنی و با درخشندگی خیره کننده برای استفاده در ترکیب استیل و شیشه در بالکن در پروژه‌های ساختمانی مناسب هستند. البته آلیاژهای دیگر استیل در بازار هستند که با کیفیتی کمی پایین‌تر و با قیمت کمتر طرفداران خود را دارند.

بیشتر بخوانید: تفاوت استنلس استیل 304 و 316

 

مزایای نرده استیل ضد زنگ در بالکنجذابیت بصری بالای بالکن‌های ساخته شده با نرده‌های استیل

  • انعطاف‌پذیری

نرده‌های فولادی استیل هم ایمنی مناسب و هم زیبایی عالی را به شما ارائه می‌کنند. جالب است بدانید که عمر مفید نرده‌های استیل، بیش از 30 سال است. یکی از مزایای استفاده از استیل انعطاف‌پذیری مناسب آن بوده که باعث می‌شود این متریال به‌سادگی برای هر نوع طراحی قابل انطباق باشد. استیل قابلیت فرم‌پذیری، جوشکاری‌، ماشین‌کاری، پرداخت، ریخته‌گری و انواع فرایندهای تولیدی را دارد. پس به راحتی می‌توان انواع ایده‌های طراحی را توسط این ماده خلق کرد. معمولاً طراحی نرده‌های استیل بگونه‌است که ماژولار بوده و قابل اجرا در فضا‌های مختلف هستند. به راحتی نصب می‌شوند و حتی در شرایطی قابل دمونتاژ و نصب در محل دیگری را هم دارند.

  • تنوع گسترده‌ای از سبک‌ها

یکی از دلایلی که موجب شده تا استفاده از استیل برای ساخت بالکن تا این اندازه محبوب شود، وجود تنوع طرح‌ها و سبک‌های بسیار متنوع این محصولات است. همان‌طور که اشاره شد، استیل قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی در اجرا دارد؛ ازاین‌رو می‌توان آن را در اندازه، سایز و فرم‌هایی سفارشی و متناسب با سلیقه مشتری تولید و اجرا کرد. بسته به سلیقه و طرح دکوراسیون داخلی و خارجی منزل خود، می‌توانید از انواع نرده استیل که دوست داشتید، سفارش دهید.

  • مقرون‌به‌صرفه

شاید برای شما هم جالب باشد که هزینه‌های نصب و اجرای بالکن با نرده‌های استیل در بلند مدت تا چه اندازه مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. با ترکیب استیل و شیشه در بالکن دیگر نیازی نیست تا نگران هزینه‌های اجرا و پیاده‌سازی باشید. ممکن است هزینه مواد اولیه نرده استیل نسبت به برخی دیگر از مواد بالاتر باشد، ولی با توجه به دوام بالا و هزینه نگهداری پایین استیل، این ماده در مجموع مقرون به صرفه است.

بیشتر بخوانید :  جدول اندازه لوله‌های استنلس استیل براساس ASME- B36.19

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع آلیاژ استیل و خواص آن‌ها

 

مزایای نرده استیل ضد زنگ در بالکنشفافیت و نمای زیبا از مزایای استفاده شیشه در بالکن

مزایای استفاده از پنل شیشه‌ای در بالکن

استفاده از شیشه مزایای بسیار زیادی برای اجرای نرده بالکن‌ و تراس دارد. از مهم‌ترین این مزایا می‌توان به شفافیت آن اشاره کرد که باعث هرچه زیباتر شدن نما و ایجاد ترکیبی مینیمال و امروزی در ساختمان می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید که چرا ترکیب استیل و شیشه در بالکن تا به این اندازه محبوبیت پیدا کرده است، کافی است تا به برخی از برترین مزایای استفاده از شیشه در بالکن اشاره کنیم:

  • تعمیر و نگهداری کم

شیشه در مقایسه با بسیاری از مواد و متریال‌های دیگر، نیاز بسیار کم‌تری به تعمیر و یا نگهداری دارد. از سوی دیگر، شیشه‌ها به‌سادگی قابلیت تمیزشدن و شستشو دارند؛ به همین دلیل در درازمدت می‌توانند به‌سادگی باعث کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری شوند.

  • جذابیت ظاهری بالا

نرده‌های شیشه‌ای استفاده شده در بالکن ساده و مینیمال هستند قادر خواهند بود تا ظاهری مدرن و شیک را به فضا ساختمان و یا منزل شما بدهند. سطح درخشنده و صاف آن‌ها اجازه عبور نور خورشید به درون منزل را می‌دهد؛ ازاین‌رو با نصب آن دیگر مشکل کاهش میزان نور در محیط را نخواهید داشت. البته که بسته به سلیقه مشتریان امکان نصب و پیاده‌سازی شیشه‌های شفاف، رنگی، طرح‌دار و مات نیز وجود دارد. شما از این پس قادر خواهید بود تا شیشه مناسب برای بالکن را در طرح‌ها، اشکال و سایزهای مختلف سفارش دهید.

  • ایمنی مناسب

یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت ترکیب استیل و شیشه در بالکن، بالابودن ایمنی آن‌ها است. برعکس تصور بسیاری از افراد، شیشه‌های موجود در بازار که برای ساخت بالکن مورداستفاده قرار می‌گیرند، بسیار قوی، بادوام و ایمن هستند. شیشه‌های سکوریت شده و لمینت شده ایمنی و امنیت بسیار بالایی دارند و به‌سادگی در معرض شکستگی قرار نمی‌گیرند.

بیشتر بخوانید :  مقایسه ورق استیل سری 300 و 400

بیشتر بخوانید: 5 نکته که باید هنگام انتخاب نرده برای مجتمع‌های تجاری در نظر بگیرید

 

سخن آخر

استیل و شیشه هر دو مواد بسیار مناسبی برای ساخت نرده بالکن هستند. نرده‌های استیل بسیار بادوام بوده و می‌توانند طول عمر بالایی داشته باشند. از سوی دیگر به دلیل انعطاف‌پذیری بالای آن‌ها، می‌توان بسته به سلیقه مشتری، طرح‌های مختلف در سبک‍های متنوع از آن را سفارش داد. از سوی دیگر، شیشه نیز دوام بالایی داشته و به دلیل شفافیت خود، جذابیتی بصری فوق‌العاده ایجاد می‌کند و باعت می‌شود دید ساکنان از مناظر بیرونی حداکثر شود.

ترکیب استیل و شیشه در بالکن به نسبت سایر ترکیب‌ها، هزینه ساخت و اجرای پایین‌تری خواهد داشت. از سوی دیگر، نگهداری از این مدل از بالکن‌ها بسیار ساده بوده و نیاز کمتری به تعمیر خواهند داشت. اگر قصد دارید تا یک بالکن مقاوم و بادوام برای سالیان سال داشته باشید، ترکیب استیل و شیشه می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای شما باشد.

استیل رخ با سال‌ها تجربه در اجرای پروژه‌ها و تامین کالای استیل (مانند انواع ورق استیل و انواع لوله استیل) آمادگی دارد تا در صورت نیاز شما را یاری کند. اگر تمایل داشتید برای مشاوره با ما در تماس باشید و برای تامین کالا و خدمات استیل از وب‌سایت استیل رخ بازدید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره‌ی محصولات سوالی دارید؟ از ما بپرسید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp یکی از کارشناسان را انتخاب کنید